wtorek, 10 listopada 2015

Duńska zupa porowa

Przeglądając Kuchnię skandynawską natknęłam się na ten przepis. Przeczytałam i mnie olśniło: przecież to taka zupa, jaką M. co jakiś czas przyrządza! Oboje zdziwiliśmy się, że jadamy duńską zupę :)
Znaleziony przepis urozmaicał danie o śmietanę, szynkę i żółty ser, które podkręcają smak gotowanych porów. Zupa jest szybka w przygotowaniu - najdłużej zajmuje pokrojenie porów w talarki :)



Przepis (4-6 porcji):
  • 4 pory
  • 1 cebula
  • 2 łyżki masła
  • 1 l bulionu warzywnego lub drobiowego
  • 250 g serka topionego śmietankowego
  • 250 ml gęstej śmietany 18%
  • sól
  • pieprz
  • 4-6 plasterków szynki
  • garść tartego żółtego sera


Pora oczyść i pokrój w talarki. Cebulę posiekaj na cienkie plasterki. Podsmaż warzywa na maśle aż zmiękną. Następnie dodaj bulion i gotuj pod przykryciem przez 20-30 minut. Zmiksuj warzywa a następnie dodaj serek topiony. Dopraw solą i pieprzem. 

W oryginalnym przepisie należy dodać do zupy szklankę śmietany, ale możesz tak jak ja na każdym talerzu dodać po łyżeczce śmietany razem z pokrojoną w paski szynką i startym serem.


Smacznego!

Przepis pochodzi z książki Teresy Cichowicz-Porady "Kuchnia skandynawska"

Kuchnia skandynawska 2015 Kuchnia skandynawska 2015 (Ser)wujemy! Sery o każdej porze dnia i nocy Jesienne zupy Kuchnia wegetariańska i wegańska Jesień pełna warzyw

2 komentarze:

  1. Robiłam ją w poprzedniej edycji akcji. Jest pyszna, a do tego taka prosta. Dziękuję za dodanie przepisu do akcji Kuchnia skandynawska 2015 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzi mi się ta zupa. Ciekawe tylko czy Mąż by ją zjadł, on jakoś tak średnio przepada za porem.

    OdpowiedzUsuń