piątek, 9 czerwca 2017

Ogórki małosolne

Czym byłoby lato bez ogórków małosolnych. Co prawda do lata jeszcze chwila, ale początek czerwca to już chwila by zacząć nastawiać w słoikach ogórki. Dlatego poniżej przedstawiłam Ci moją wersję jak przygotować ogórki małosolne :)




Przepis:

  • ogórki

  • Na 1 litr wody przegotowanej ostudzonej:
  • 1 łyżka soli
  • 3 ząbki czosnku
  • kilka plasterków chrzanu (dałam 6)
  • kilka gałązek koperku / baldachów kopru (dałam 5)

Celowo nie podałam ile ogórków. Tak naprawdę tyle ile Ci się zmieści do naczynia, w którym je będziesz robić. Mój słój jedynie w 3/4 była zapełniony ogórkami, a zużyłam 1,5 litra solonej wody.

Ogórki namocz w zimnej wodzie przez 1-2 godziny. Obierz z resztek kwiatów.

Ogórki układaj ciasno, dodaj obrane ząbki czosnku, chrzan i gałązki koperku (te 2 ostatnie dodaj w ilości, której lubisz. Jeśli lubisz bardziej ostre - daj dużo chrzanu. Jeśli lubisz koperkowe - daj więcej koperku/kopru). Połóż na wierzch ostatniej warstwy ciężki talerz, albo kamień, żeby ogórki nie uciekały na powierzchnię.

Przy ciepłej aurze ogórki powinny być gotowe już po 2 dniach. Chociaż znam osoby, które po kilku godzinach mogą już je jeść - wystarczy im zapach koperku :)

Jeśli woda się nie zepsuje, a ogórki się skończą, możesz w tej samej nastawić nowe ogórki.


Smacznego!



Danie pachnące ziołami 4.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz