poniedziałek, 12 października 2015

Szarlotka na piernikowym spodzie

I właśnie minął kolejny rok funkcjonowania bloga. To już trzeci! Jak ten czas szybko leci. Wszystkim odwiedzającym i testującym moje wyczyny kulinarne bardzo dziękuję :) I mam nadzieję, że nadal zechcecie zaglądać na strony mojego Notatnika :)

Na pierwszą rocznicę była szarlotka, to i na trzecią będzie. Taka trochę inna. Niby to tarta, niby ciasto bez pieczenia mogłoby być. A na dodatek pachnie świętami, bo spód powstał z pokruszonych pierniczków, których hurtowe ilości napiekłam w ubiegłym roku i zachomikowałam w puszkach. Jeśli u Ciebie pierniczki się skończyły, to użyj zwykłych herbatników, łyżeczki kakao i łyżeczki przyprawy do piernika :)


Przepis (forma o średnicy 26 cm):
  • 300 g pierniczków bez lukru
  • 130 g masła
  • 2 kg kwaskowatych jabłek
  • 1 czubata łyżeczka cynamonu
  • 4 łyżki cukru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej

Utłucz pierniczki na drobne kawałki, wymieszaj z miękkim masłem. Wyklej ciastem spód formy do tarty.

Jabłka obierz ze skórki, usuń gniazda nasienne i pokrój w małe kawałki. Wymieszaj je z cynamonem, cukrem oraz kartoflanką. Następnie wyłóż na ciasto.

Piecz w temperaturze 180 st. C przez 45 minut.

Podawaj na ciepło z lodami waniliowymi albo na zimno.


Smacznego!




Jesienne Superfoods Jabłko z cynamonem 2015 Jesienne słodkości!

2 komentarze: