wtorek, 28 lipca 2015

Sos BBQ w stylu Kansas

Kiedy w piekarniku przygotowywały się skrzydełka w sosie miodowo-sojowym oraz grubociachane frytki, wpadłam na pomysł, że przydałby się sos. Ale nie byle jaki sos, tylko sos rodem z USA - sos BBQ! :)

Szybko odpaliłam wujka Google i znalazłam ten oto przepis na sos BBQ Kansas Style i okazał się równie szybki w przyrządzeniu, jak jego znalezienie :) Troszkę go zmodyfikowałam, ponieważ nie miałam egzotycznych (dla mnie) chili Chipotle i chili ancho, a jako że lubię aż tak ostrych potraw, zmniejszyłam ilość chili (i tak jest teraz ostro:) ), no i nie miałam świeżej kolendry, więc ją pominęłam.

Oryginalny przepis mówi, że wychodzą 2 szklanki sosu. Mi wyszło tyle, ile na zdjęciach - niepełna jedna szklanka. Możliwe, że to kwestia soczystości pomidorów i użytych przeze mnie suchych substytutów.



Przepis:
  • 2 łyżki oleju
  • 1 dymka (bez szczypiorku)
  • 3 małe ząbki czosnku
  • 1 duży pomidor
  • 1/2 szklanki wody
  • 1 łyżka musztardy Dijon
  • 1 łyżka czerwonego octu winnego
  • 1 łyżka sosu Worcestershire
  • 2 łyżki ostrej wędzonej papryki w proszku
  • 1/2 łyżeczki papryki cayenne
  • 1 łyżka słodkiej papryki
  • 4 łyżki cukru demerara
  • 1 łyżka miodu
  • 1 duża szczypta soli gruboziarnistej

Rozgrzej olej na średnim ogniu, wrzuć posiekany czosnek i cebulę i smaż chwilę, aż się warzywa zeszklą. Następnie dodaj pomidory i wodę. Doprowadź do wrzenia i po 5 minutach dodaj musztardę, ocet, sos Worcestershire, suszone papryki, cukier, miód i sól (czyli wszystkie pozostałe składniki :) ). Doprowadź do wrzenia i mieszając redukuj sos przez ok. 10 minut. Odstaw na chwilę, aby przestygło, po czym zmiksuj na gładką masę. Możesz poczekać, aż zupełnie sos ostygnie, bądź podawać jeszcze ciepłe. 
Idealne do mięsa z grilla, czy domowych frytek. W zasadzie do wszystkiego :)

Smacznego!






Uczta pod gołym niebem Piknik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz